Junts per la Seu Junts per la Seu Junts per la Seu Junts per la Seu Junts per la Seu
Junts per la Seu

Junts per la Seu proposa un ambiciós Pla de mobilitat, que millorarà tota la ciutat, pensant en les persones

L'actualització del Pla de Mobilitat Urbana de la Seu d’Urgell que proposa la candidatura liderada per Jordi Fàbrega amb la conversió de la ciutat a zona 30 permetrà donar prioritat als vianants amb voreres amples, bancs per descansar, carrils bici, camins escolars, la creació de nous aparcaments i la promoció de l'ús del transport públic amb la integració tarifària

Aquest matí s’ha presentat a la plaça de les Moreres les propostes de mobilitat urbana del projecte de Junts per la Seu. L’alcaldable de la formació, acompanyat del número 3 de la formació, Joan Gurrera i Jesús Fierro, actual tinent d’alcalde de serveis centrals i territori han exposat les diferents àrees que recull el programa de la formació en aquest àmbit.

Jordi Fàbrega ha explicat que la Seu necessita una transformació urbana per aconseguir una ciutat pensada per a les persones, minimitzant el trànsit rodat i fent-la inclusiva per a tots els col·lectius: “volem una ciutat on la gent pugui passejar-hi sense patir pels vehicles, i gaudir de l’espai públic, on les persones siguin les protagonistes”.

Joan Gurrera, que s’encarregaria de les àrees d’urbanisme i serveis socials, ha exposat que el Pla de Mobilitat Urbana és una eina de planificació que configura les estratègies de mobilitat sostenible de la ciutat basant-se en principis d’integració social, qualitat de vida, salut, seguretat i sostenibilitat. Aquest, l’han de tenir les ciutats de 50.000 h i les capitals comarcals. La Seu en disposa des de 2012 i va ser resultat d’un ampli procés participatiu.

L’objectiu de la Seu per als propers anys ha de ser la consolidació de l’aplicació del Pla, actualitzant-lo a les noves necessitats i aplicant-hi millores que transformin la fisonomia de la ciutat com l’eixamplament de voreres, instal·lació de bancs, conversió de carrers a plataforma única i sentit únic, la conversió del Centre Històric a zona 30 i la creació d’itineraris escolars i de salut, obrint el parc del Valira fins al mesclant de les aigües i connectant-lo amb el Parc del Segre.

Altres propostes recollides al programa són la creació de 7 km de carrils bici, la protecció dels vianants de la N-260 amb la construcció de la passarel·la Valira i nous passos amb semàfors amb polsador. Pel que fa a l’aparcament públic es proposa potenciar les bosses d’aparcament amb noves zones a les entrades de la Seu, la redefinició dels carrers que generarà noves places d’aparcament i la possibilitat d’un canvi de model en la zona blava un cop finalitzi la concessió actual.

Pel que fa a la connexió de la ciutat mitjançant el transport públic s’impulsarà la integració tarifària, que permetrà amb un preu reduït disposar d’abonaments de transport permetent el transbord a ciutats com Lleida o Barcelona i la remodelació de l’estació d’autobusos, obra ja adjudicada.

Més notícies

Contacta amb nosaltres





© 2019 Junts per la Seu